۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

نگاهی به نامه زینب جلالیان در 29/6/2009

به سازمانهای حقوق بشر
اسم من زینب جلالیان است.من دختر 27 ساله کرد زندانی ایران هستم.حکم اعدام من از طرف شورای عالی دادگاه انقلاب اسلامی تائید شده.من به خاطر شکنجه های زیاد مریض هستم و هیچ وکیلی ندارم که از من دفاع کند. محاکمه من فقط چند دقیقه طول کشید و آن هم این بود که دادگاه به من گفت تو دشمن خدا هستی و باید اعدام شوی.من از قاضی خواستم که پیش از اعدام برای آخرین بار صدای مادرم و فامیلم را بشنوم قاضی به من گفت خفه شو و درخواستم را رد کرد
زینب جلالیان
29.6.2009
dear human rights organisation
my name is Mrs zeinab jalalian.I'm 27 years old. ploitical prisoner,in iran prison.
my death sentenced was confirmed by iranian supreme court.
I'm currently ill.because of torture and I don't have any lawyer to defend me. I want to tell you that trial took only a few minute.
court told me: "you are god's enemies.have to be hanged very soon"
it was all my court process.
I asked judge give me permission to say goodbye to my family, before execution,he told me shut up and rejected.
zeinab jalalian 
29.6.2009